atracco karriär

First- & Secondline support

First- & Secondline support sökes till Recopart & Mätorit

Recopart AB och Mätorit AB tillhandahåller och utvecklar IT-system för bildemonteringar, verkstäder och försäkringsbolag. Bolagen ingår i Atracco Group som är en av Sveriges ledande aktörer inom bildemonteringsbranschen. Koncernen omsätter över 750 miljoner och har ca 440 anställda på flera orter runt om i Sverige där huvudkontoret är placerat i Borås. I gruppen ingår även bolagen Atracco AB som bedriver bildemontering och Atracco Auto som bedriver bilskadereperationer. Atracco Group ägs av det amerikanska börsbolaget LKQ som har ca 53 000 anställda.

Brinner du för att hjälpa kunder i deras vardag? Vill du bli en fena på affärssystem och älskar du att lära ut till andra? Då har vi jobbet för dig!

Arbetsuppgifter
Som teknisk support kommer du att vara länken mellan användare och utvecklingsavdelningen. Du kommer att sitta som både First- och Secondline support för våra affärssystem och ta emot användarfrågor, svåra och mindre svåra ärenden. Du hanterar, felsöker och löser användarnas inkommande systemrelaterade problem via telefon, e-post, chatt och andra verktyg. Det är din uppgift att med en hög servicegrad hjälpa kunden på ett professionellt sätt. Ingen dag är den andra lik och du kommer dagligen att utvecklas i din yrkesroll! Det är högt tempo i vår servicedesk där du i huvudsak kommer hantera ärenden på egen hand men även hänvisa vidare mer komplicerade och omfattande tekniska problem. Hos oss finns det stora utvecklingsmöjligheter för den som vågar och vill ta för sig!

Kvalifikationer
För att lyckas i rollen så måste du ha lätt för att bemöta andra människor och ha förmåga att på ett pedagogiskt sätt kunna vägleda användare. Du har ett genuint intresse för teknik och vill ge kunden en bra kundupplevelse. Som person är du ansvarstagande och driven med ett professionellt agerande.

Det är viktigt att du uttrycker dig väl på svenska och engelska i tal och skrift samt har en mycket god kommunikativ förmåga. God datorvana är en förutsättning för arbetet och behöver ha lätt för att lära dig affärssystem och integrerad kringutrustning för att kunna verka i rollen.

Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom teknisk support. Det är meriterande om du har högskole-/ universitetsutbildning inom relevant område samt kunskaper inom nätverk, SQL, C++ eller dotnet.

Anställningsvillkor
Tjänsten är tillsvidareanställning på heltid med provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.

Ansökan
Frågor kring tjänsten besvaras av:

Annelie Bärve                       tfn 0730-977577                   annelie.barve@atracco.se
Felix Fortoul                         tfn 0701-992282                   felix.fortoul@recopart.se

Välkommen med din ansökan till rekrytering@recopart.se, märk din ansökan med ’Teknisk support’.

Vi arbetar med löpande urval. Välkommen med din ansökan.

Samtliga av våra demonteringar ingår i koncernen Atracco Group som är en av Sveriges ledande aktörer inom bildemonteringsbranschen. I koncernen ingår Atracco AB som bedriver bildemontering, Atracco Auto AB som bedriver bilskadereparationer samt Recopart Systems AB som tillhandahåller och utvecklar IT-system för bildemontering, verkstäder och försäkringsbolag. Koncernen omsätter 600 mkr och har ca 400 anställda på orterna Borås, Stockholm, Västerås, Uppsala, Helsingborg, Örebro, Linköping, Växjö, Mönsterås, Hedemora, Norrköping, Tromsö och Moss.

Söker du efter en specifik bildel till din bil?

Sök efter bildel

Vi har över 1,5 miljoner delar. Sök efter bildel genom att skriva in ditt registreringsnummer.

spinner